Zo kun je accounttypes wijzigen op Windows 11
Op Windows 11 zijn er twee typen accounts, namelijk voor administrators en gewone gebruikers. Administrators hebben extra rechten waarmee ze meer instellingen aan kunnen passen en commando’s uit kunnen voeren. Normaal gesproken is het aangeraden dat iedereen een standaard account gebruikt, waarbij er om een admin-wachtwoord gevraagd wordt bij sommige taken. Er zijn verschillende opties om een account om te zetten naar het andere type.
Instellingen
De eenvoudigste methode is via de Instellingen, onder het tabblad Accounts. Klik op Familie & andere gebruikers en selecteer onder Andere gebruikers het juiste account. Klik op Account wijzigen en kies het type account. Om je eigen accounttye te wijzigen zul je met een ander account in moeten loggen en dezelfde stappen volgen.
Configuratiescherm
In het Configuratiescherm is deze instelling ook nog te vinden. Onder het kopje Gebruikersaccounts klik je op Accounttype wijzigen, kies je het juiste account en het gewenste type.
Als alternatief kun je “netplwiz” invoeren in de zoekbalk en op het bovenste resultaat klikken. Klik op een account, ga naar Eigenschappen en ga naar het tabblad Groepen. Hier kun je de gebruiker als administrator of standaard gebruiker instellen. Daaronder is ook nog de optie Anders aanwezig, waar je andere groepen zoals Power Users, Backup Operators of Remote Desktop Users in kan stellen.
Lees verder door op onderstaande link te klikken
https://nl.hardware.info/nieuws/82622/zo-kun-je-accounttypes-wijzigen-op-windows-11